Mendengarkan Bunda

Hari ini masih berkutat soal mendengarkan.
"Nda, karet gelang ada di mana Nda?
Saya yang lagi nyuci menoleh
"Ada di kotak..."
Atya udah kabur entah kemana...
Sebentar kemudian, Atya nongol lagi..
"Dimana Nda?"
Saya menata nafas.
"Ada di kotak kardus barengan sama plastik bungkus, kardusnya ada di..."
Atya lagi-lagi melesat pergi.

Saya menunggu hingga si pipi bulet kembali. Tidak lama kemudian beneran balik lagi dan nyengir.
Saya ikutan nyengir... daripada ngomel-ngomel kan yaa..

Saya menyelesaikan cucian yang tinggal sedikit, dan kemudian mengajak Atya melihat lagi kejadian barusan. Semoga besok-besok pelajaran dari pengalaman hari ini membekas ya Nak..

#komprod_T10H_day8_YesiDwiFitria_Jakarta
#day8
#tantangan10hari
#komunikasiproduktif
#kuliahbunsayIIP

Comments

Popular posts from this blog

life is never flat

17 Agustus bersama Playschooling Tomat

Cerita Ramadan 2024 - Hari Ketiga